MENU
26.06.2021

Η λειτουργία του για το ασανσέρ και πως επιδρά σημαντικά για την ασφάλεια του χρήστη.

Πρόκειται για ένα σημαντικό σύστημα του ανελκυστήρα για τη σωστή λειτουργία του και κυρίως για την ασφάλεια των επιβατών του. Ο περιοριστήρας ταχύτητας ή ρυθμιστής ταχύτητας ή ρεγουλατόρος είναι μια διάταξη ασφαλείας η οποία λειτουργεί και ενεργοποιεί την αρπάγη συγκράτησης του θαλάμου πάνω στους οδηγούς.
Αυτό μπορεί να συμβεί στην περίπτωση κατά την οποία ο θάλαμος υπερβεί κατά ένα ποσοστό την ονομαστική του ταχύτητα (π.χ. 15%), είτε από φθορά στην κινητήρια μηχανή, στην τροχαλία τριβής ή στο σύστημα πέδησης του κινητήρα είτε ακόμα και από φθορά των συρματόσχοινων, οπότε ο περιοριστήρας ταχύτητας δίνει την κίνηση για να ενεργοποιηθεί η αρπάγη προκειμένου να ακινητοποιηθεί ο θάλαμος προς αποφυγή ατυχήματος ή και δυστυχήματος των επιβατών του. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως στους πανοραμικούς ανελκυστήρες διατίθεται και περιοριστήρας ταχύτητας με απομακρυσμένη λειτουργία (η ενεργοποίηση του γίνεται και από τηλεκοντρόλ).
Ο περιοριστήρας ταχύτητας είναι ένα ενιαίο και πιστοποιημένο με CE σύνολο εξαρτημάτων το οποίο δεν επιδέχεται καμία παρέμβαση από τον εγκαταστάτη, διότι ακυρώνεται η πιστοποίησή του. Και πρέπει να τοποθετείτε σε σημείο εύκολα προσεγγίσιμο από τον συντηρητή, για επιθεώρηση και συντήρησή του, σύμφωνα με τα πρότυπα με τα οποία πιστοποίησε και απέδωσε το CE ο αρμόδιος φορέας πιστοποίησης.

Από τι αποτελείται ο περιοριστήρας ταχύτητας;

Ο περιοριστήρας ταχύτητας αποτελείται αναλυτικά από τρία εξαρτήματα, που είναι τα ακόλουθα:

1) Το άνω μέρος διπλής ενεργείας, το οποίο τοποθετείται στο πάνω μέρος του φρεατίου (είτε στο μηχανοστάσιο αν αυτό βρίσκεται στο δώμα είτε στο τροχαλιοστάσιο όταν το μηχανοστάσιο βρίσκεται στο υπόγειο χώρο του κτηρίου). Είναι ένας ατέρμονας κοχλίας από ειδικό χάλυβα με επιφανειακή σκλήρυνση και ελικοειδή οδοντωτό τροχό, συνοδευόμενος από διακόπτη (κοντάκτ) για να επεμβαίνει στο ηλεκτρολογικό κύκλωμα χειρισμού και να σταματάει τη λειτουργία του ανελκυστήρα όταν ενεργοποιηθεί ο περιοριστήρας ταχύτητας. Με αυτό το είδος επιτυγχάνεται λειτουργία με σχετικά λίγους κραδασμούς και θορύβους.

2) Το συρματόσχοινο ασφαλείας διαμέτρου 6mm, το οποίο στερεώνεται στο θάλαμο του ανελκυστήρα και είναι αυτό που ενεργοποιεί το σύστημα αρπάγης όταν ακινητοποιηθεί ο περιοριστήρας ταχύτητας.

3) Το κάτω μέρος ή αλλιώς «τροχαλία τάνυσης», η οποία τοποθετείται στην κάτω απόληξη του φρεατίου και στερεώνεται στον κατευθυντήριο οδηγό του ανελκυστήρα. Συνοδεύεται από αντίβαρα σχετικού βάρους υπολογισμένα για τη σωστή τάνυση (τέντωμα) του συρματόσχοινου, καθώς και από διακόπτη (κοντάκτ) για να επεμβαίνει στο κύκλωμα χειρισμού και να σταματάει τη λειτουργία του ανελκυστήρα όταν ενεργοποιηθεί ο περιοριστήρας ταχύτητας ή όταν έχουμε εκτροπή του συρματόσχοινου από την τροχαλία.

Ποιος περιοριστήρας ταχύτητας ταιριάζει στον ανελκυστήρα μου;

Η επιλογή του περιοριστήρα ταχύτητα εξαρτάται από τις προδιαγραφές του κάθε ανελκυστήρα, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως:

1) Το μεικτό βάρος του θαλάμου/ σασί/ ατόμων κλπ.

2) Την ονομαστική ταχύτητα του θαλάμου.

3) Το διαθέσιμο χώρο όσον αφορά τις διαμέτρους των τροχαλιών κλπ.

Για να λειτουργήσει ο περιοριστήρας ταχύτητας και να είναι αξιόπιστος θα πρέπει να είναι πιστοποιημένος και να έχει εγκατασταθεί απολύτως σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

1) Απαγορεύεται κάθε επέμβαση του εγκαταστάτη στα σφραγισμένα μέρη του.

2) Πρέπει να τοποθετείται στο σύνολό του ο περιοριστήρας ταχύτητας ως ενιαίο πιστοποιημένο σύνολο – σύστημα με τα απαιτούμενα αντίβαρα και όχι χρησιμοποιώντας αντίβαρα κατά βούληση.

3) Πρέπει να τηρείται η απαίτηση του προτύπου ΕΝ81-1 για διάμετρο συρματόσχοινου τουλάχιστον 6mm και σχέση διαμέτρων τροχαλίας – συρματόσχοινου 30/1.

4) Πρέπει η τοποθέτησή του να γίνεται με ζύγι, ώστε να εξασφαλίζεται ότι το συρματόσχοινο θα είναι κατακόρυφο.

5) Πρέπει να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις του αντίβαρου από τον πυθμένα του φρεατίου ανάλογα με το αν το αντίβαρο είναι οριζόντιο ή κάθετο.

6) Πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε ηλεκτρικός διακόπτης τόσο στο πάνω μέρος όσο και στην τροχαλία τάνυσης, επειδή αποτελεί μέρος του κυκλώματος ασφαλείας.

7) Πρέπει να τοποθετούνται στις τροχαλίες προστατευτικά, τόσο για την αποφυγή εκτροπής του συρματόσχοινου όσο και για την αποφυγή εισόδου ξένων σωμάτων σε αυτές.

Με τα παραπάνω, εύκολα διαπιστώνει κάποιος τη σημασία της σωστής και επιμελούς συντήρησης του ανελκυστήρα, όπως ορίζεται άλλωστε και από την ελληνική νομοθεσία, για την αποφυγή σημαντικών βλαβών στον ανελκυστήρα ή ακόμα και δυστυχημάτων.





    Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter σχετικά με νέα προϊόντα / υπηρεσίες & εκδηλώσεις της εταιρείας